Co Nor řekne, to platí.

Jiří Fidrant

Vážení zákazníci

Norsko je pro mne synonymem kvality a platícího slova a to bych rád zprostředkoval i vám. Když jsem v roce 1992, tehdy ještě za vodárenskou společnost, začal obchodovat s norskou firmou, ještě jsem netušil, jak zásadně to ovlivní můj život. Od patnácti let lezu po skalách a hodně cestuji, byl jsem na několika expedicích a měl jsem za svůj život tu čest potkat mnoho významných osobností českého outdooru – musherku Janu Henychovou, horolezce Máru Holečka, polárníka Vaška Sůru, motorkáře Jardu Šímu… Věděl jsem, že pokud budu dál obchodovat, tak v outdooru. A ne s každým se dá obchodovat stejně. Platilo to i o kvalitě výrobků, protože jak se později ukázalo, ne vše, co bylo levné, bylo nakonec opravdu levné. Ověřil jsem si, že je lepší prodávat kvalitní věci. Tedy na prvním místě je kvalita, pak teprve cena.

Provovýstup na Altajský vrchol
v roce 2008 a jeho pojmenování
dle altajských tradic.
Navázání spolupráce
s majitelem a potomkem
zakladatele značky Devold
panem Ole Andreasem
Devoldem v roce 2003

Vše směřovalo k Norsku. Mé rozhodování ovlivnil také fakt, že Norové tráví mnoho času v přírodě a mají k ní pozitivní vztah, přestože místní hory, mořské pobřeží a počasí dokážou dohromady stvořit velice drsné podmínky. A na to jsou Norové připraveni a vybaveni. Navíc, co si s Nory řeknete, to platí. V roce 2002 se do České republiky z Norska prakticky nic nedováželo. Začínal jsem sobími kožešinami, pak jsem si vytipoval a začal objíždět norské výrobce textilu a outdoorového vybavení.

V té době bylo v Norsku jen několik výrobců svetrů. Vy-bral jsem si značku Dale, která byla sice jednoznačně nejdražší, ale věděl jsem, že jsou skutečnou jedničkou trhu. Norové sami jsou velice nároční, a pokud jsou tamní firmy dominantní na norském trhu, musí ze své podstaty vyrábět dobré věci. Přibyl Devold, po více než jedno a půl století přední výrobce vlněného oblečení. Málokdo ví, že pro Devold je Norská móda největší evropský distributor.

Poté jsem získal také Bergans, v Norsku nejrozšířenější outdoorovou značku. Vždyť 70 % její produkce je určená právě Norům. Posledním přírůstkem do portfolia našich norských značek s obrovským potenciálem růstu je Kari Traa. Všechny značky, které do České republiky Norská móda dováží a prodává, jsou pro mne srdcovou záležitostí a mou základní filozofií je osobní spolupráce. Mám velmi přátelský vztah s představiteli všech dovážených norských značek. Osobní přístup ovlivňuje také marketing. Na bázi přátelské dohody Norská móda obléká pracovníky horských chat a nejen outdoorové osobnosti.

A přesně tohle se mi líbí na Norech. Nemusíte mít na všechno smlouvy, důležité je být ferový a dívat se zpříma lidem do očí!

Jiří Fidrant, zakladatel a majitel firmy Norská móda

Více o historii vzniku firmy čtěte zde

Vrchol Huayna Potosí -
6088 m n. m.,
Bolívie 2016