Jak začít běhat a nepřestat?

Na základě zkušeností od trenérů, ale i samotných běžkyň z Jdu běhat, běžeckých kurzů pro ženy jdubehat.cz, Ti přinášíme tipy ušité na míru (nejen) začínajícím běžkyním. Jak začít běhat a hlavně jak nepřestat po prvním pokusu?

Pro dosažení své vysněné mety si stanov plán. Které dny v týdnu vyběhneš? Pravidelnost Ti pomůže vytvořit si z běhání návyk a snáze pak zaplašíš případné výmluvy typu: “Dneska na to není počasí. Mám moc práce.

Malý výpadek je v pořádku, nejsme stroje. Ale neházej hned flintu do žita a naskoč do své “běžecké rutiny” zase hned, jak to půjde.

A jak už to v životě bývá ve dvou se to lépe táhne. Domluv se s kamarádkou a pomáhejte si vzájemně se motivovat. Další možností je i přidat se k běžeckým kurzům, kde můžeš začít s běháním pod odborným a přívětivým vedením trenéra a spolu s ostatními běžkyněmi, které také začínají podobně jako Ty. A i pokud už máš úplné začátky za sebou, můžeš si v pokročilejším kurzu vylepšit techniku a kondici, motivovat se k vyšším běžeckým metám a posunout své běhání zase o stupeň výš.

Nesrovnávej se ale tolik s ostatními. Každá jsme jiná a je to tak v pořádku. Navíc je jednoduché na sobě najít spoustu věcí, které chceme vylepšit, těžší je sama sebe pochválit. Představ si tón, s jakým sama se sebou mluvíš. Je to tón milý, nebo se v duchu spíše kritizuješ? Sami k sobě jsme často příliš kritické. Buď k sobě vlídnější a chval se pokaždé, když si i jen obuješ tenisky a vyrazíš ven nehledě na vzdálenosti a tempo běhu.

Který den v týdnu budeš pravidelně nazouvat tenisky? 🙂

Přejeme Ti, ať Ti běhání dělá radost.

Jdu běhat