Ty správné důvody proč cvičit venku

Zima je za námi, pojďme se přesunout z posiloven na čerstvý vzduch!

Potřebujete více motivace? Tady máte 7 důvodů, proč se zapotit i mimo tělocvičnu.

1. BUDETE CVIČIT DÉLE

Když jste rušeni prostředím kolem sebe, méně se soustředíte na to, kolik jste již uběhli nebo kolik kalorií jste spálili dřepy. „Změna vaší obvyklé cvičební rutiny a objevení nové přírodní scenérie vám pomůže v boji s tréninkovou nudou“, tvrdí Robert Gotlin, ředitel ortopedického a sportovně rehabilitačního centra Beth medical centre v New Yorku. Budete překvapeni, jak rychleji vám cvičení ubíhá, když nejste v tělocvičně.

2. VYDÁTE VÍCE ENERGIE A ZAPOJÍTE VÍCE SVALŮ

Výzkum tvrdí, že lidé, kteří běhají venku, mají flexibilnější kotníky. Běháním do kopce a z kopce zapojíte jiné svaly, než na běžícím páse. Venkovní prostředí má také tendenci vás přinutit k většímu výkonu. Studie porovnávající snahu běžců, kteří běhají na běžícím páse a venku dokazují, že na běžícím páse vydáte méně energie na zdolání stejné vzdálenosti, než pří venkovním běhu. Je to hlavně proto, že v posilovně nemusíte čelit větru a změně terénu.

3. UŠETŘÍTE PENÍZE

Permanentka do posilovny není zrovna levná záležitost. Vyčerpá vám bankovní konto a stane se zbytečnou, pokud nejste zrovna typ, co se rád předvádí v posilovně. Menší investice do domácího vybavení posilovny může být také zbytečná, pokud domácí posilovnu přestanete využívat. Jestli chcete ušetřit spoustu peněz, objevujte okolí vašeho města  a udělejte si výlet do lesa.

4. BUDETE ŠŤASTNĚJŠÍ A MÉNĚ VYSTRESOVANÍ

Cvičení venku funguje jako přírodní antidepresivum. Podle výzkumu nám venkovní trénink přináší pocit revitalizace, energii a pozitivní myšlení. Navíc, po 30 ti minutové procházce v parku se 71 % lidí cítí méně ve stresu. „Dýchání čerstvého vzduchu oproti recyklovanému vzduchu uvnitř může navodit pocit euforie, který vyplývá z vyplavených endorfinů“, tvrdí pan Gotlin.

5. PORAZÍTE BAKTERIE

Posilovny nejsou zrovna nejčistším místem na zemi. Naopak, některé studie poukazují na fakt, že posilovna je ideálním prostředím pro přenos bakterií, které mohou způsobit MRSA a jiná onemocnění a infekce zahrnující tzv. atletickou nohu, vředy, kožní plísně a jiné. Vzduch uvnitř je také více znečištěný. Takže kdykoliv můžete, vyrazte ven dýchat čerstvý vzduch a vyhněte se tak bakteriím, které na vás v posilovně číhají.

6. BUDE VÁM TO LÉPE MYSLET

Během dne se děje tolik věcí, kterým musíme věnovat pozornost. Pak může být těžké soustředit se jen na jeden úkol. Pobyt v přírodě umožní vaší mysli jen tak bloudit. To umožní kognitivní části našeho mozku odpočívat a naopak se pak lépe soustředit, když je potřeba. „Blízkost přírodě zvyšuje naší celkovou pohodu  – má na nás imunizační efekt tím, že nás ochraňuje před stresem a pomáhá nám soustředit se a lépe přemýšlet.“ Tvrdí to Jo Barton, Ph.D, vedoucí autor studie z roku 2011, která analyzovala mentální zdraví 53 osob, jež se účastnily venkovních a vnitřních aktivit po dobu 6 ti týdnů.

7. BUDETE TRÉNOVAT, KDYKOLIV BUDETE CHTÍT

Když cvičíte venku, neomezují vás žádné rozvrhy lekcí, doprava atd. Stačí si zavázat tenisky a vyrazit ven!

 

Vše potřebné už víme, teď co na sebe?;)

Kari Traa SVALA
Kari Traa TOVE
Kari Traa TORIL